15 років пітьми: як створювався готичний стартап?
Готична мікрокультура — не лише музика. Вона охоплює всі сфери творчості та
навіть побуту. Але, хто б жахався її або захоплювався нею, якби не журналісти?
Значну роль у розвитку готичності в Україні відіграв журнал «Gothica». Його засновником
був простий студент Андрій Харкуша, більш відомий у похмурій тусовці як Featon.
Спеціально до 15-річчя журналу «Gothica» ми дізналися, як створювався його
перший випуск та інші цікаві дивини.
Як розповідає Featon, все почалося з фензину «Dark Culture». Це було у 2004-му році, коли готична субкультура набувала популярності. Фензин на 16-20 сторінок розкривав цікаві події зі світу чорної сцени. Він виходив щомісяця протягом року. На 13-му випуску Featon вирішив зупинитися та створити повноцінний журнал. 17-го березня 2006-го року в типографії вийшов тираж першого випуску «Gothica». Обкладинку прикрасила голомоза богиня Анна-Варні з «Sopor Aeternus».
«Серйозний авторський склад підібрався. Матеріалів було багато, і номер вийшов досить великим — 64 сторінки», — розповідає Андрій Харкуша. «Матеріалами журналу я був тоді дуже задоволений, номер вийшов дійсно змістовним. Але зовнішній вигляд першого номера був ще далекий від ідеалу. А5 формат, в якому був виданий номер, було не зручно читати, хоча багато людей відзначали, що його зручно носити навіть в маленькій жіночій сумці».
Такому готичному явищу зраділи не всі. В редакцію журналу надійшло чимало
позитивних відгуків і критики.
«Критика мене ніколи не засмучувала, я лише уважно її вивчав і дійсно конструктивні пропозиції намагався втілювати в наступних номерах», — згадує Featon. «Тому випуск другого номера ми затримали майже на пів року, замість звичайних трьох місяців, але за цей час кардинально змінили спосіб подачі матеріалу журналу. Переробили всі елементи дизайну. Замовили дорогий друк на крейдованому папері. До того ж формат тепер став у два рази більшим, тобто стандартним для журналів А4. До другого номера в плані виконання ми вийшли на абсолютно новий рівень. Це вже був справжній професійний журнал!»
Медійний стартап — неймовірно складна справа, особливо для молодої людини.
Втім, це не лякає, коли рушієм є любов.
«Все можливо, коли є велике
бажання і прагнення», — коментує
Андрій.
Чим більше творчих, і зокрема медійних, ініціатив у готичному форматі, тим популярніша
ця культура. Нехай її примарний занепад не лякає креативних альтруїстів, які
планують робити на цьому гроші.
Тож, нехай музика та любов завжди живуть у ваших серцях! Щоб робити
правильніші кроки, завжди memento mori!
Автор: Юлія Мостова
Комментарии
Отправить комментарий